Emil och Karin AnderssonStockholm

Det var väl egentligen missnöje som gjorde att vi började leta efter ett alternativ till vårt förra assistansföretag. Det var då vi kom i kontakt med Assistansförmedlaren. Som mamma till Emil ville jag få vår assistans bättre organiserad och schemalagd, samtidigt som jag kände att för mycket av resurserna gick till administration och sånt som inte hade med assistansen att göra. Genom Assistansförmedlaren kom vi i kontakt med vårt nuvarande assistansbolag som vi trivs jättebra med. Assistenterna fick högre lön samtidigt som allt flyter på mycket enklare i vår vardag. 

Andréa SimonssonGöteborg

Först hade jag bara en vag tanke om att jag ville få mer inflytande över min roll som brukare, över hur min assistans var organiserad och rent allmänt bara få mer att säga till om. De här tankarna föll inte min dåvarande assistansanordnare i smaken. Då bestämde jag mig för att byta bolag. Via Assistansförmedlaren fick jag uttrycka mina önskemål och därefter dröjde det inte länge innan jag hade flera bra alternativ att välja mellan. Jättenöjd!

Emma & Patrik JönssonUppsala

Att byta assistansanordnare var en tanke som växt fram under flera år, och när företaget såldes och allt blev sämre med de nya ägarna, så beslutade vi oss för att göra slag i sak. Men det var svårt att veta hur man skulle gå tillväga och hur man hittade ett bättre alternativ. Därför blev vi glada när vi upptäckte Assistansförmedlarens tjänst som underlättade allting nåt otroligt. Vi vill gärna rekommendera denna tjänst.

Sara Berggren med familjStockholm

Vi hade länge gått och funderat på att byta assistansbolag men det kändes som ett stort och svårt steg att ta. Därför var det en lättnad när vi hittade Assistansförmedlaren och kunde få hjälp på vägen. Vi hade som krav att vi skulle få bli mer självständiga, samtidigt som vi ville ha hjälp med att ansöka om fler timmar till Sara. Kan varmt rekommendera Assistansförmedlaren till alla i liknande situation.